مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 08:412023-08-19اقتصادي

میزگرد فارس|بررسی پرونده بازار سیاه آب و لزوم ایجاد بازار قانونی آن در ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، بازار آب در دنیا سابقه ای مفصل و طولانی دارد و در کشورهای غربی و شرقی به اشکال مختلف در حال اجراست و در کشورهای شرقی هم این مهم به شکلی متفاوت اجرایی شده است.

نحوه اجرایی شدن طرح بازار آب در کشور استرالیا ماهیت اقلیمی آن و این که بخش قابل توجهی از این کشور مثل استان یزد خشک است، نمونه ای قابل توجه بوده و می تواند به عنوان الگویی موفق برای استان یزد مد نظر قرار گیرد.

محمدمهدی جوادیان زاده، مدیرعامل آب منطقه ای یزد در این باره با خبرنگار فارس گفت وگو کرد و با بیان این که بازار آب در حقیقت فرآیندی موقتی و مدت دار برای فروش آب به دیگر بخش های توسعه ای استان و کشور است، اظهار کرد: در این فرآیند کسانی که پروانه قانونی بهره وری از سفره های زیرزمینی را دارند می توانند حداکثر تا میزان 10 درصد مازاد سهمیه منابع آبی خود را در یک سال و یک دوره آبی به فروش برسانند.

وی با بیان این که گواهینامه فروش آب در بازار آب فقط برای بازه زمانی یک ساله صادر خواهد شد، افزود: در این فرآیند کیفیت آب مورد فروش مد نظر قرار می گیرد و انجام مبادله در یک دشت مجاز است.

جوادیان زاده در خصوص نحوه مبادله آب در بازار آب گفت: مبادله به صورت شارژ کنتور انجام می شود، یعنی به صورت فیزیکی هیچ لوله کشی و بارگیری آب در تانکر انجام نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزگرد فارس|بررسی پرونده بازار سیاه آب و لزوم ایجاد بازار قانونی آن در ایران

میزگرد فارس|بررسی پرونده بازار سیاه آب و لزوم ایجاد بازار قانونی آن در ایران